Chiropraxe

Jedinečná metoda nyní i v Mladé Boleslavi

Ve Fyzio 21 kombinujeme to nejlepší z fyzioterapie a chiropraxe. Oba obory se vzájemně doplňují a naším cílem je zabránit recidivě bolesti a problémů pacienta.

Co je chiropraxe?

Chiropraxe je léčebná metoda, neboli manuální napravení postižených kloubů, zejména páteře a jejího účinku na nervový systém. Pomocí této metody a jejím hlavním cílem je zlepšení kvality života, odstranění bolesti a zlepšení ohebnosti člověka. Tuto metodu založil Daniel David Palmer, který se domníval, že vychýlení kostry může způsobit tlak na nervy, které mají za úkol komunikovat s tělem. Tím pádem tam vzniká blok, který brzdí tuto komunikaci.

Základ této techniky spočívá v podněcováni a motivováni vlastního těla k samouzdravování, zahrnuje soubor manipulačních technik, založených na přirozeném pohybu části těla řízeným terapeutem, které umožňují napravení kloubů i nekloubových kostních spojení a svalů zároveň. Chiropraktik nám pomáhá odstraňovat bolesti krční páteře a páteře celkově, hlavy, a zlepšuje funkčnost a ohebnost kosterního svalstva. Je to podobné rehabilitaci, avšak více specifické. Důležitou součástí je správné dýchání, rytmus dýchání. Při výdechu dochází k celkovému uvolnění těla, a tím i k uvolnění napětí v postižené části. Výdech tak umožňuje bezpečnou a účinnou manipulaci. Při této metodě se naučíme i správné techniky dýchání, které jsou také důležité pro správnou funkci jednotlivých částí těla.

Blokády mohou způsobit mnohé problémy, jejichž příčinu neumí zjistit ani odborníci. Blokování v krční páteři způsobuje bolesti hlavy bez zjevné neurologické příčiny, točení a závratě, pocity nejistoty při chůzi, pocit na zvracení, svalové napětí v zátylku, temeni, ale i tlak za očima ... Pokud máme blokády v oblasti hrudní páteře, tak máme svíravý pocit na hrudi, špatně se nám dýchá, máme pocit, že se dusíme, blokády v bederní páteři vystřelují do končetin, kyčlí a třísel.Pokud jdeme k chiropraktikům, musíme mít vyloučena jiná závažná onemocnění. Tato metoda je bezbolestná, vylučují se trhavé pohyby. Léčení spočívá v přikládání rukou a pomocí jemného tlaku palce se postupně eliminuje bolest a uvolňují se blokády.